سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خرید بهترین لپ تاپ در سال 1399

راهنمای خرید لپ تاپ کدام بخش برای ما مناسب ترین خواهد بود؟ هنگام انتخاب مدل خاص به چه مواردی باید توجه کرد؟ در راهنمای ما نکاتی در مورد انتخاب لپ تاپ خواهید یافت.

آیا قصد خرید یک لپ تاپ جدید را دارید ، اما نمی دانید کدام یک را خریداری کنید؟ چند صد مدل مختلف در بازار وجود دارد و هر یک از آنها با چندین پارامتر مشخصات فنی شرح داده شده است. علاوه بر این ، ساختارهای جدید و بهبود یافته گاه به گاه ظاهر می شوند. بنابراین مشتریان کم تجربه می توانند در تعیین مدل مناسب دچار مشکل شوند.

برای سهولت در انتخاب شما ، ما راهنمایی تهیه کرده ایم که در آن مهمترین مسائل مربوط به رایانه های همراه را شرح داده ایم. ما همچنین ویژگی هایی را که هنگام خرید مدل برای برنامه های خاص باید در نظر گرفته شود ، همچنین با در نظر گرفتن آخرین روند بازار شرح دادیم. این نشریه عمدتا مخاطبان کم تجربه ای هستند که درک درستی از صنعت ندارند.
کاربرد و انتخاب نوع لپ تاپ

قبل از انتخاب یک مدل خاص ، ابتدا باید استفاده از دستگاه را تعریف کنیم. سایر ویژگی ها توسط کاربران خانگی که از کامپیوتر برای مرور اینترنت و تماشای فیلم استفاده می کنند ، گیمرهایی که انتظار عملکرد بهتر را دارند و سایر تاجران که وقت زیادی را برای سفرهای کاری می گذرانند ، مورد توجه قرار خواهند گرفت. لپ تاپ های موجود را می توان با توجه به هدف خود به چند بخش تقسیم کرد.
لپ تاپ های مصرفی و چندرسانه ای

اگر نیاز شما خیلی زیاد نیست و برای مرور اینترنت ، تماشای فیلم ، استفاده از مجموعه اداری و احتمالاً بازی های ساده گاه به گاه به رایانه احتیاج دارید و نمی خواهید هزینه زیادی خرج کنید ، یک لپ تاپ مصرفی (چندرسانه ای) بهترین انتخاب در اینجا باشد.
تبلیغات

Lenovo IdeaPad 110

بنابراین ما در مورد ساده ترین دستگاه های موجود صحبت می کنیم. معمولاً آنها به صفحه ای با مورب 15.6 اینچ ، اجزای اصلی و مجموعه لازم اتصالات مجهز شده اند (برخی از طرح ها شامل درایو نوری برای پخش CD / DVD نیز هستند).

لپ تاپ های مصرفی عملکرد خوبی ندارند ، اما در عوض با دوام باتری نسبتاً طولانی و قیمت جذاب مشخص می شوند - ارزان ترین مدل ها را می توان زیر 1500 تا 2000 PLN خریداری کرد. هزینه مدل های بهتر 3000 تا 4000 PLN است. علاقه مندان باید به دنبال سری Acer Aspire ، Lenovo IdeaPad یا Dell Inspiron باشند.
لپ تاپ های تجاری ، هیبریدی و قابل تبدیل

کاربران تجاری که برای کار به لپ تاپ نیاز دارند ، اغلب در حال حرکت ، خواستارتر هستند. بنابراین مهم است که مدل با دوام تر و عمر باتری طولانی داشته باشد و در عین حال از نظر دستی نیز مناسب باشد. مشتریان بالقوه توجه زیادی به قیمت دستگاه ندارند. در چنین شرایطی ارزش دارد به دنبال مدلی از بخش تجاری برویم.

Huawei Matebook X

لپ تاپ های تجاری معمولاً ساختارهای 13 یا 14 اینچی دارند که به صفحه مات ، مجموعه ای غنی از اتصالات (غالباً شامل خواننده اثر انگشت ، کارت خوان هوشمند یا اتصال ایستگاه docking) و صفحه کلید راحت مجهز هستند. این نوع ساخت و سازها اغلب توسط یک محفظه آلومینیومی با دوام یا فیبر کربن متمایز می شوند. متاسفانه ، آنها به طور قابل توجهی گران تر از نمونه های استاندارد خود هستند - در مورد بهترین طراحی ها ، قیمت ها می توانند به چندین یا حتی چند هزار زلاتی برسند. مثال ها؟ Apple MacBook ، ASUS ZenBook ، Dell XPS و Lenovo ThinkPad.
تبلیغات

ایسر نیترو 5 چرخش

لپ تاپ های کانورتیبل و هیبریدی می توانند در اینجا گزینه جالبی باشند. این دستگاه ها با راه حل های مشابه مشخص می شوند ، و در عین حال می توانند به صورت تبلت یا نمایش نیز مورد استفاده قرار گیرند (ماتریس استفاده شده امکان لمس را فراهم می کند). در مورد طراحی های قابل تبدیل ، صفحه نمایش بر روی لولاهای مخصوصی سوار شده است که امکان چرخش 360 درجه را فراهم می کند ، در حالی که لپ تاپ های هیبریدی ، که گاهی اوقات دستگاه های 2 در 1 نامیده می شوند ، از دو عنصر - یک تبلت و یک صفحه کلید متصل تشکیل شده است. سری ASUS ZenBook Flip ، Lenovo Yoga و Microsoft Surface شایسته توجه هستند.
لپ تاپ مخصوص بازی

گروه بزرگی از مشتریان گیمرهایی هستند که به دنبال گزینه ای برای رایانه رومیزی هستند. مهمترین نیاز ، البته عملکرد بالا ، امکان گیم پلی راحت در جدیدترین و بلندترین عناوین است. علاوه بر این ، صفحه نمایش با زمان پاسخگویی سریع ، صفحه کلید راحت و دارای نور پس زمینه و همچنین پیشرفت های اضافی موثر بر کیفیت بازی از اهمیت بالایی برخوردار است. انتخاب واضح است - یک لپ تاپ مخصوص بازی. ما یک راهنمای اختصاصی در مورد اینکه در هنگام خرید لپ تاپ مخصوص بازی به دنبال چه چیزی بگردید تهیه کرده ایم.

MSI GT75VR Titan Pro

تا همین اواخر ، یک لپ تاپ مخصوص بازی اکسی مورون محسوب می شد. با این حال ، پیشرفت فن آوری اجازه توسعه چنین اجزای کارآمد را داده است که آنها می توانند با موفقیت با رایانه های شخصی رقابت کنند. بازار تحت سلطه ساختارهای 15.6 و 17.3 اینچی است که مجهز به کارآمدترین قطعات و همچنین سیستم های خنک کننده م isثر هستند. تولیدکنندگان در اینجا به صفحه نمایش ، صفحه کلید و صدا نیز توجه دارندKu ، یعنی عناصر از نظر بازیکنان بسیار مهم است.

با این حال لپ تاپ های مخصوص بازی خیلی جمع و جور نیستند (اگرچه اخیراً پیشرفت کرده است) و عمر باتری آنها بسیار محدود است. قیمت چنین دستگاه هایی پایین ترین نیست ، زیرا مدل های برتر چند یا حتی چند هزار زلوتی قیمت دارند. ارزش جستجوی مدل های Acer Predator ، ASUS ROG ، Lenovo Legion یا HP Omen را دارد.
تبلیغات

ایستگاه های کاری موبایل

همچنین نباید افراد حرفه ای را که از لپ تاپ برای سخت ترین برنامه ها - پردازش عکس ، ارائه ویدئو یا مدل سازی سه بعدی - استفاده می کنند ، فراموش کنید. آنها انتظار عملکرد بسیار خوب و در عین حال راه حلهای اضافی در نظر گرفته شده برای متخصصان را دارند. می توانید از لپ تاپ برای بازی در اینجا استفاده کنید ، اما در بعضی موارد ایستگاه های کاری موبایل ، که به آنها ایستگاه های DTR (جایگزینی دسک تاپ) نیز می گویند ، گزینه بهتری خواهد بود.

MSI WT75

ایستگاه های کاری موبایل به طرح های 15 ، 17 یا حتی 18 اینچی طبقه بندی می شوند. ما می توانیم روی صفحه نمایش با کیفیت خوب ، همراه با امکان اتصال نمایشگرهای خارجی ، حساب کنیم. "زیر هود" ما کارآمدترین اجزای سازنده را پیدا می کنیم که اغلب به صورت پردازنده های حرفه ای Intel Xeon و کارت گرافیک Nvidia Quadro مجهز به سیستم های خنک کننده غیر استاندارد و کارآمد هستند. گواهینامه ISV مزیت بزرگی در برخی نسخه ها است.

متاسفانه ایستگاه های کاری موبایل نیز یکی از گرانترین لپ تاپ های بازار هستند. ما برای مدل های برتر سری Dell Precision ، HP Zbook ، Lenovo ThinkPad یا MSI WS ده ها هزار زلوتی پرداخت خواهیم کرد. نه تنها این ، تنظیمات برتر خیلی جمع و جور نیستند و به شارژ مکرر باتری نیاز دارند.
هنگام انتخاب لپ تاپ به دنبال چه چیزی باشید

پس از تصمیم گیری برای انتخاب بخش خاصی از لپ تاپ ، ارزش دارد که به مشخصات یک مدل خاص توجه کنید. ما باید به چندین پارامتر اصلی توجه کنیم.
وضوح صفحه و ماتریس

اندازه صفحه نمایش اندازه لپ تاپ را تعیین می کند. اکثریت قریب به اتفاق مدلهای موجود به مورب صفحه نمایش 15.6 اینچ مجهز بودند که برای اکثر برنامه ها یک راه حل جهانی محسوب می شود. با این حال ، اگر می خواهیم طراحی کوچکتر و دستی بیشتری داشته باشید ، ارزش انتخاب یک لپ تاپ 13.3 یا 14 اینچی را دارد. در طرف دیگر ، ما طراحی های بزرگتر و 17.3 اینچی را پیدا می کنیم - چنین صفحه بزرگی مخصوصاً برای لپ تاپ های بازی یا ایستگاه های کاری مناسب است ، جایی که تحرک آنچنان مهم نیست.
تبلیغات

ASUS ROG G704GW

پارامتر مهم دیگر وضوح ماتریس است. استاندارد اینجا صفحه Full HD (1920 10 1080 پیکسل) است که کیفیت مطلوب تصویر نمایش داده شده را تضمین می کند. علاوه بر این ، در مورد مدل های بازی ، ارزش آن را دارد که به دنبال طراحی هایی با نرخ تجدید افزایش 120 ، 144 یا حتی 240 هرتز باشید. ارزان ترین طرح ها همچنان دارای ماتریس HD (1366 76 768 پیکسل) هستند ، در حالی که گران ترین مدل ها دارای صفحه نمایش با کیفیت 4K (3840 21 2160 پیکسل) هستند - ما این نوع راه حل ها را عمدتا به متخصصان توصیه می کنیم (همچنین به کیفیت رنگ نیز توجه خواهند داشت) تولید مثل).

هنگام ارزیابی صفحه نمایش لپ تاپ ، علاوه بر مورب و وضوح ، باید به نوع ماتریس مورد استفاده توجه کنید. هنگام مرور مشخصات مدلهای داده شده ، اغلب سه نوع ماتریس (پوشش) براق ، مات ، با پوشش ضد انعکاس پیدا می کنیم.

    ماتریس براق کیفیت تصویر بالا و اشباع رنگ عمیق را ارائه می دهد ، اما عیب آن انعکاس محیط روی سطح آن است ، که کار در زیر نور شدید خورشید را دشوار می کند
    ماتریس مات بدون تابش خیره کننده است ، بنابراین شما می توانید حتی در نور شدید بر روی یک لپ تاپ مجهز به آن کار کنید. نکته منفی این محلول رنگهای تولید مثل کمی بدتر است
    ماتریس با پوشش ضد بازتاب ویژگی های هر دو محلول قبلی را با هم ترکیب می کند و به نظر می رسد جهانی ترین راه حل باشد

برخی از تولیدکنندگان نوع دقیق ماتریس مورد استفاده را مشخص می کنند ، به عنوان مثال TN یا IPS. اگر به جزئیات مربوط به نوع ماتریس داده شده علاقه مند هستید ، لطفاً به راهنمای "ماتریس TN ، VA یا IPS ما" مراجعه کنید.
چه پردازنده ای در لپ تاپ

پردازنده قلب هر رایانه ای است و تا حد زیادی برای عملکرد آن تعیین کننده است. در اینجا در درجه اول باید به تعداد هسته ها و زمان سنجی توجه شود. مدل های موجود را می توان به چندین بخش تقسیم کرد.

ASUS ROG Strix GL720ZC

در بیشتر لپ تاپ های مصرفی و تجاری می توان سری های 2 یا 4 هسته ای Intel Core i3، Core i5 یا Core i7 (به عنوان مثال Core i5-8265U) یا مدل های رقیب از AMD - Athlon، Ryzen 3، Ryzen 5 یا Ryzen 7 (به عنوان مثال Ryzen 5 3500U). واحدهای ولتاژ پایین (با U مشخص شده) برای اکثر برنامه ها عملکرد کافی را دارند و در عین حال مصرف زیادی ندارند و نیازی به خنک کننده گسترده ندارند.

در ارزان ترین و ابتدایی ترین مدل ها ، می توانیم با پردازنده های سری Celeron و Pentium اینتل (به عنوان مثال Pentium N4000) یا AMD A4 یا A6 (به عنوان مثال A6-9220) ملاقات کنیم. با این حال ، نباید انتظار عملکرد بالایی از آنها داشته باشیم. اگرو ما یک امکان داریم ، ارزش انتخاب مدلی با یک سیستم Core یا Ryzen قوی تر و آینده نگر دارد.

در لپ تاپ های مخصوص بازی و ایستگاه های کاری می توان پردازنده های Intel Core و AMD Ryzen را با یادداشت H یا HK (به عنوان مثال Core i9-9980HK یا Ryzen 5 3550H) مشاهده کرد ، در حالی که در ایستگاه های کاری معمولی می توانند مدل های حرفه ای Intel Xeon (به عنوان مثال Xeon E- 2186M) این نوع واحدها دارای 4 ، 6 یا حتی 8 هسته هستند و با سرعت کلاک بالاتر کار می کنند ، که در مقایسه با مدل های ولتاژ پایین عملکرد بسیار بهتری دارد. با این حال ، لازم به یادآوری است که آنها همچنین نیاز بیشتری به منبع تغذیه و اتلاف گرما دارند.

Eurocom Tornado F5 SE

لپ تاپ Eurocom Tornado F5 SE با فضایی برای پردازنده رومیزی (عکس: Eurocom)

دسته جداگانه ای از لپ تاپ ها کارآمدترین طراحی هایی هستند که به پردازنده های دسک تاپ مجهز شده اند (به عنوان مثال Intel Core i7-9700K یا AMD Ryzen 7 2700). این سیستم ها پارامترهای بهتری را نسبت به مدل های معمولی و موبایل ارائه می دهند ، اما به روش موثرتر اتلاف گرما نیز نیاز دارند. بیشتر آنها را می توان در مدل های برتر بازی یا ایستگاه های DTR یافت.
کارت گرافیک - مجتمع یا مستقل؟

دومین م componentلفه مهم که عملکرد لپ تاپ را تحت تأثیر قرار می دهد ، کارت گرافیک است. در اکثر موارد ، تراشه گرافیکی یکپارچه کار خواهد کرد - برای مرور اینترنت ، پخش فیلم و حتی اجرای بازی های قدیمی و با تقاضای کمتری کاملاً کافی است. در مورد پردازنده های اینتل ، از UHD Graphics یا Iris Plus Graphics استفاده شد ، در حالی که در پردازنده های AMD می توانیم سیستم هایی با مارک معروف Radeon پیدا کنیم.

Eurocom Sky X9C

لپ تاپ Eurocom Sky X9C با دو کارت گرافیک (عکس: Eurocom)

کارت گرافیک مستقل عمدتا در مورد لپ تاپ های گیمینگ منطقی است ، جایی که ما انتظار عملکرد بسیار بهتری را داریم (طراحی های برتر قابل مقایسه با کارت های گرافیک رایانه های رومیزی هستند). موقعیت غالب در اینجا Nvidia است که کارت های GeForce GTX و RTX آن در لپ تاپ های بازی برتر نصب شده اند. همچنین طرحهایی مجهز به کارتهای Radeon در بازار وجود دارند ، هرچند که بیشتر نمایانگر بخش پایین و متوسط ??هستند.

یک دسته جداگانه ایستگاه های DTR هستند ، جایی که می توانیم کارت گرافیک های حرفه ای از خانواده Nvidia Quadro را ببینیم. این نوع طرح بندی به ویرایش ، طراحی و مدل سازی عکس / فیلم کمک می کند.
رم لپ تاپ چقدر است؟

حافظه RAM یکی دیگر از عناصر مهم مشخصات لپ تاپ است ، زیرا راحتی استفاده از سیستم تا حدود زیادی به آن بستگی دارد. ظرفیت حافظه بیشتر به شما امکان می دهد تا برنامه ها سریعتر اجرا شوند ، همچنین به طور همزمان ، کارایی همزمان همزمان برنامه های بیشتر یا باز کردن برگه های بیشتری در مرورگر وب امکان پذیر است. علاوه بر این ، توسط گرافیک یکپارچه به عنوان حافظه گرافیکی استفاده می شود.

RAM DDR4 سامسونگ

نیازهای حافظه همیشه افزایش می یابد. تا همین اواخر ، حداقل مطلق به عنوان 2 گیگابایت RAM تعریف شده بود ، اما امروزه تصور یک کامپیوتر بدون 4 گیگابایت دشوار است و استفاده از 8 گیگابایت راه حل ایمن تر و ضد آینده ای است. افرادی که برای کارهای حرفه ای مانند پردازش گرافیک یا فیلم از لپ تاپ استفاده می کنند باید حتی بیشتر هدف بگیرند - حداقل 16 گیگابایت است ، اما ارزش انتخاب 32 یا حتی 64 گیگابایت RAM را دارد.

به هر حال ، توجه به حالت حافظه عملیاتی ارزش دارد. در مدل های اساسی ، این اغلب یک پیکربندی تک کانال (تک ماژول) است ، که توانایی بالقوه لپ تاپ را فراهم نمی کند. بهتر است پیکربندی دو کاناله (دو ماژول متصل) را انتخاب کنید ، که به معنی عملکرد بهتر در بازی ها و برنامه ها است. همانند پردازنده ها ، رم کلاک بالاتر نیز به عملکرد بهتری تبدیل می شود.
هارد لپ تاپ - HDD ، SSD یا شاید Optane؟

مانند دسک تاپ ، لپ تاپ ها معمولاً از دو نوع درایو استفاده می کنند - درایوهای دیسک سخت استاندارد (HDD) و رسانه های حالت جامد (SSD).

    HDD ها ظرفیت بیشتری را ارائه می دهند و راه حل ارزان تری هستند. متأسفانه سرعت آنها نیز به میزان قابل توجهی کاهش می یابد و به دلیل استفاده از عناصر مکانیکی مقاومت کمتری در برابر آسیب مکانیکی دارند و نویز قابل شنوایی ایجاد می کنند. به همین دلیل ، اکنون می توان آنها را به طور عمده در لپ تاپ های ارزان قیمت و یا به عنوان یک دیسک اضافی یافت ، که به عنوان ذخیره داده استفاده می شوند.
    دیسک های SSD مبتنی بر حافظه نیمه هادی هستند که به لطف آن عملکرد بالاتری را فراهم می کنند - در عمل ، به سریعتر راه اندازی سیستم و برنامه و همچنین راحتی بهتر در کار با کامپیوتر تبدیل می شود. اکثر لپ تاپ ها از SSD استاندارد برای SATA استفاده می کنند ، اما جدیدترین مدل های جمع و جور از مدل های سریعتر M.2 با رابط PCIe NVMe استفاده می کنند. SSD یک راه حل محبوبیت فزاینده است ، خصوصاً از آنجا که اخیراً قیمت چنین دیسک هایی به طور قابل توجهی کاهش یافته است.

WD مشکی SN750

همچنین لازم به ذکر است که در مورد راه حل های جایگزین به صورت یک درایو ترکیبی و ترکیبی از HDD با حافظه Intel Optane. این نوع رسانه ها ظرفیت بالا و استفاده از آنها را حفظ می کنندبافر اضافی و سریع در تئوری به شما امکان می دهد سرعت رایانه را در محبوب ترین سناریوها افزایش دهید. با این حال معمولاً اینها راه حلهای بسیار خوبی هستند (بیشتر از این که از طرحهای حافظه Optane فقط در لپ تاپهای جدید با پردازنده های Intel می توان استفاده کرد).
ساخت ، خنک سازی و باتری لپ تاپ

پردازنده ، کارت گرافیک ، RAM و دیسک عناصر اصلی مشخصات لپ تاپ هستند ، اما همچنین باید به طراحی دستگاه خود توجه کنید - مقاومت محفظه ، کیفیت مواد استفاده شده ، خنک کننده اجزا و موارد دیگر باتری استفاده شده

لپ تاپ های اساسی برای استفاده روزمره با کیفیت گناه نمی کنند. معمولاً ما با یک محفظه پلاستیکی روبرو هستیم که از دستگاه فقط تا یک درجه اساسی محافظت می کند (اما در صورت فشار بیشتر فلپ یا صفحه کلید می تواند خم شود). خوب ، تولیدکنندگان بیشتر از دوام روی طراحی تمرکز می کنند ، زیرا این می تواند شما را متقاعد کند که مدل خاصی را بیشتر انتخاب کنید.

Huawei Matebook X

در مورد مدل های بهتر و تجاری ، که از محفظه های مخصوص ساخته شده از آلومینیوم ، فیبر کربن یا آلیاژ منیزیم استفاده می شود ، مقاومت بیشتری در برابر آسیب مکانیکی دارند و در عین حال ساختار را باریک تر می کنند ، وضعیت متفاوت است. برخی از لپ تاپ های موجود با یک محفظه با مقاومت بالا که مطابق با استانداردهای نظامی MIL-STD است یا حتی از ابتدا برای کار در شرایط دشوار (مثلاً مدل های Panasonic Toughbook) متمایز شده اند ، متمایز می شوند.

مسئله خنک کننده اجزا در مورد مدلهای بازی با کارایی بالا (اما نه تنها) از اهمیت ویژه ای برخوردار است. اجزای استفاده شده عملکرد خوبی دارند اما به خنک سازی کافی نیز نیاز دارند. در صورت عدم کارایی اتلاف حرارت ناکافی ، آنها می توانند بیش از حد گرم و کند شوند ، که تأثیر منفی بر عملکرد کامپیوتر خواهد داشت. بنابراین ممکن است شرایطی وجود داشته باشد که دو لپ تاپ با اجزای یکسان ، اما کیفیت خنک کننده متفاوت ، عملکرد متفاوتی را ارائه دهند.

لپ تاپ ایسر

باتری و دوام باتری برای افرادی که قصد استفاده از لپ تاپ را در خارج از دفتر ، خانه و هرجایی که لزوماً امکان شارژ مجدد آن را ندارید از اهمیت ویژه ای برخوردار است. ماندگاری باتری نه تنها تحت تأثیر ظرفیت آن (بیان شده در میلی آمپر یا Wh) است ، بلکه همچنین توسط انرژی مورد نیاز اجزای مورد استفاده تحت تأثیر قرار می گیرد. عمر اولترابوک های جمع و جور معمولاً بیشتر از لپ تاپ های برتر بازی است.
لپ تاپ با سیستم عامل یا بدون آن؟

هنگام انتخاب لپ تاپ ، همچنین باید تصمیم بگیریم که آیا نسخه ای با یا بدون سیستم عامل نصب شده می خواهیم. برای اکثر مشتریان ، اولین گزینه راحت ترین راه حل خواهد بود که به لطف آن ، دفترچه یادداشت تقریباً بلافاصله پس از بسته بندی آماده بهره برداری می شود. لازم نیست نگران نصب درایورهای مناسب باشید - ویندوز 10 معمولاً همه موارد لازم برای کار ، بارگیری به روزرسانی ها و تضمین امنیت را نصب می کند. برای مدل های اپل ، این انتخاب فقط به نسخه macOS برمی گردد.

Microsoft Surface

اگر سیستم خود را داشته باشیم یا قصد خرید آن را جداگانه داشته باشیم ، می توانیم لپ تاپی بدون سیستم عامل انتخاب کنیم (چنین نسخه هایی معمولاً کمی ارزان تر هستند). با این وجود نصب خود سیستم ، کمی بیشتر به دانش و ظرافت فنی نیاز دارد ، اما از نظر یک کامپیوتر روان هم از مزایای آن برخوردار است. خود سیستم بدون هیچ گونه برنامه سازنده اضافی دیگر روی لپ تاپ نصب می شود که معمولاً فقط به طور غیر ضروری باعث سنگینی سیستم می شود.

همچنین لپ تاپ های فاقد سیستم برای افرادی که می خواهند از سیستم عامل های جایگزین مانند لینوکس استفاده کنند جالب خواهد بود.
اتصالات ، اتصال و امنیت

در آخر ، لازم است که به اتصالات موجود توجه کنید ، زیرا آنها عمدتا بر عملکرد لپ تاپ تأثیر می گذارند - امکان اتصال لوازم جانبی اضافی ، صفحه نمایش یا حامل های سریع. برای برخی ، درایو نوری نیز مهم خواهد بود ، اگرچه تولیدکنندگان از این راه حل دور می شوند و فقط در مدل های اساسی یافت می شوند. بسیاری از موارد در این مورد به بخش یک لپ تاپ معین بستگی دارد ، زیرا معمولاً اتصالات بیشتری از طریق مدل های بازی برتر یا ایستگاه های کاری و مدل های ترکیبی و جمع و جور کمتری از بخش تجاری ارائه می شود (اگرچه در حالت دوم ، گاهی اوقات می توانید خود را از ایستگاههای اتصال که به شما امکان می دهد عملکرد لپ تاپ را افزایش دهید).

HP Omen 15

اتصال بی سیم نیز مهم است. البته استاندارد یک کارت Wi-Fi با ماژول بلوتوث است ، بنابراین این مجموعه به شما امکان می دهد با شبکه های رایانه ای و لوازم جانبی بی سیم ارتباط برقرار کنید. اما این همه ماجرا نیست ، زیرا برخی از مدل های تجاری علاوه بر این مودم LTE را نیز ارائه می دهند که به شما امکان اتصال به اینترنت را در هر کجای پوشش شبکه تلفن همراه می دهد.

ASUS VivoBook S15

تولیدکنندگان همچنین توجه بیشتری به امنیت رایانه دارند. بیشتر و بیشتر شما می توانید وب کم ها را با عملکرد شناسایی کاربر یا خواننده های اثر انگشت ملاقات کنیدch هر دو راه حل مانع دسترسی افراد غیرمجاز می شود و در عین حال استفاده از آنها بسیار راحت تر از رمز عبور استاندارد یا کد پین است.
خلاصه

ما امیدواریم که راهنمای ما دانش لازم را در مورد لپ تاپ برای شما فراهم کرده باشد و به شما در انتخاب مدل مناسب کمک کند. با این حال ، شما باید در بررسی ها به دنبال اطلاعات دقیق در مورد مدل های خاص باشید ، جایی که نویسندگان به طور کامل ساختار مشخصی را بررسی می کنند و می توانند نقاط قوت و ضعف آن را نشان دهند.

به هر حال ، ما شما را تشویق می کنیم که خود را با لیست لپ تاپ های پیشنهادی خود در بخش های مختلف قیمت و برای اهداف مختلف آشنا کنید.